8 Kasım 2010 Pazartesi

Bir düğün hikâyesi

Cumartesi gecesi bir düğüne davetliydik. Duru'nun giymek için can attığı ancak yazı bekleyen beyaz elbisesini giymesi için bir fırsat doğmuştu. Çoğumuzun geçmişinde bir akrabanın düğününde çekilmiş gelinlikli bir fotoğrafı yok mudur? Peki niçin küçük kızlar gelin olmaya bu kadar heveslidir?

Küçük kızların büyümüş de küçülmüş gibi giyinip düğünlerde gezmesinde hiç hoşlanmam ama kendi kızımı görünce düşüncelerim değişti. Bazı şeyler çocukların yaşının gereğiymiş. Onu da yaşayıp atlatacak. Yaşayamazsa atlatamıyorlar...

Ancak hava kirliliği ile gelen alerjik astım Duru'nun hevesini kursağında bıraktı. Tabii ki önce sağlık dedim ve o gece o siste Duru'yu kalabalık bir ortama sokmaya cesaret edemedim.

Duru: Düğüne babamla dedem mi gidiyor, biz gitmiyor muyuz anne?
Ben : Maalesef Durucuğum. Dinlenmen lazım.
Duru: (ağlayarak) Niye?
Ben: Düğüne gidemiyoruz ama biz de evde kendi düğünümüzü yapabiliriz.
Duru: (Hemen düzelerek) Ama damat yok ki!
Ben: Ben de damat olurum.
Duru: Kravat takman lazım ama...

Hemen giyinmeye başladık. Duru elbisesini giydi. Saçlarını topuz yaptık. (Bu benim değil Duru'nun fikriydi. Ne kadar da çabuk klişeleri öğreniyorlar!) Ben de bir kravat taktım. Bu arada Duru salonda süs olarak duran gelin çiçeğimi eline aldı.

İşte o an ben tam bir klişe yaşayıp yıllar sonraya gittim ve kendimi Duru'nun gelin saçını düzeltirken buldum. Öyle güzel olmuştu ve öyle mutluydu ki... Boğazıma bir şey düğümlendi.

Biraz dans ettik, resim çektik ve düğün mutlu bir sonla-yani elbisenin kendi isteğiyle çıkarılmasıyla- bitti. Hepsi topu topu yarım saat sürdü. Yaşasın oyunun gücü!

1 yorum:

  1. Astım, solunum güçlüğü, rinit, sinüzit, hırıltılı solunum, kulak çınlaması, nezle ve aşırı mukus oluşumu gibi şikayetleri olan 461 hasta incelendi. Bu hastaların %78’i sarsıcı bir şekilde basit bir kan testi [i] kullanıldığında pozitif reaksiyon gösteren gıdaların diyetlerinden çıkarılmasından sonra semptomlarında haftalar içerisinde anlamlı bir azalma sergilediler.

    Yukarıdaki bölümü bir websitesinden kopyaladım.

    Piyasada gıda duyarlılığı testi yapan bir çok merkez var ancak bu konuda sağlık sebeplerimden dolayı ihtiyacım olduğu için ayrıntılı bir araştırma yaptım ve imupro ve yorktest ile ilgili geniş bilgi sahibi oldum.

    ImuPro elisa metodu ile yapılmaktaymış ve ancak damardan alınan kan örneği ile yapılıyormuş. Yorktest ise parmaktan alnınan kan ile yapılıyor. Damardan alınan kan bu noktada daha doğru sonuçlar veriyor okuduklarıma göre. Ayrıca yorktest parmaktan alınan kan ile yapılıyor ve sonuçlar yurt dışına gönderilirken çeşitli problemler çıkabiliyor. imupro gıda duyarlılık testi Merkezi İstanbul Nişantaşı’nda bulunan kendi laboratuarlarında uygulanan bir test olduğu için sonuçları daha güven verici ve daha çok ürüne daha az fiyat ile bakıldığından en önemlisi daha ekonomik.

    amma uzun yazmışım… :)

    YanıtlaSil